Hajja Salesjana October-December 2019

17 H AJJA S ALESJANA Ωg˙ar jarmu d-dawl, ma nafx x’kienu, imma kien b’dan il-mod li r©ajt skoprejt kif nistag˙©eb. Kien qisu twelid ©did g˙alija: l-ewwel boqqa kafè, l-ewwel passi©©ata, il-gost li nqalleb rivista, li nistaqsi x’kien ©ara matul l-assenza qasira tieg˙i. Minn dakinhar tg˙allimt in˙ares lejn l-affarijiet b’g˙ajnejn o˙ra. Minn meta r©ajt qomt, kull ˙a©a g˙andha g˙alija l-valur ta’ rigal: fis-sens ta’ stag˙©ib, li skoprejt permezz tal- biΩa’, ˙ajti ©iet a˙jar milli kienet. M’g˙adnix dik iΩ-Ωag˙Ωug˙a rasha iebsa u dejjem irrabjata. Inbdilt, u l-bqija ©ie wa˙du. Kull filg˙odu nqum na˙seb kemm hi ˙a©a tal-g˙a©eb nara jikbru lil uliedi u l-istudenti tieg˙i, ng˙odd kull Ωerniq ta’ jum ©did, nipprova riçetta, niΩbor il-ward tal- ©nien tieg˙i. Kemm kellu ra©un Modugno: ‘Tal- g˙a©eb / id-dawl ta’ filg˙odu / it-tg˙anniqa ta’ ˙abib / il- wiçç ta’ tarbija / tal-g˙a©eb’. Dnub li dan skoprejtu biss ta’ g˙oxrin sena”. 4) In˙allu t-tjieba tissorprendina Il-˙ajja hi tajba. Meta tisma’ r-ra©unamenti ta’ çerti ekolo©isti,il-bniedemdonnusarwisq˙aΩin:essri li jag˙mel il-˙sara. Il-KristjaneΩmu jg˙allimna li kull ˙ajja g˙andha sehem fl-opra tal-˙olqien. Minn hawn jo˙or©u l-kontemplazzjoni , il-kalma , is-serenità sempliçi , l-entuΩjaΩmu , l-ottimiΩmu . 5) It-tbatija tkissirna u t˙awwadna Proprju g˙ax turina b’mod brutali kemm hi ˙a©a kbira li tkun imça˙˙ad minn xi ˙a©a. Dejejm nibku g˙al xi ˙a©a sabi˙a li kellna u tlifnieha, xi ˙a©a li kienet essenzjali. It-tfal g˙andhom bΩonn jiskopru l-g˙aliex tal-˙aΩen u tat-tbatija li hawn fid-dinja, kif g˙andhom bΩonn ukoll ta’ preΩentazzjoni konvinçenti tas-sens tal-˙ajja. 6) Mill-istag˙©ib biss tista’ ti©i l-gratitudni Dak kollu li g˙andna, nafuh lil xi ˙add. Li tg˙id grazzi jfisser tid˙ol fil-lo©ika tad-don u tar-reçiproçità. Il-bniedem modern jinkorla, jipprotesta, jivvendika ru˙u, imma ftit li xejn jirringrazzja. Hekk, mill-˙ila li nafu nistag˙©bu ng˙addu g˙all- adorazzjoni . 7) Hi laqg˙a ma’ ˙abib Din hi l-g˙ajn tal-ispiritwalità. Hemm b˙al nis©a li tg˙addi mill-konkretezza tal-˙ajja g˙all- konkretezza tal-ori©ni tag˙ha. Alla mhuwiex xi idea, imma realtà li stajna narawha b’g˙ajnejna u mmissuha b’idejna f’Ìesù ta’ Nazaret, u hu “Alla tal-˙ajjin” g˙ax lo©ikament il-Ħallieq tal-˙ajja ma jistax imut. Ìesù mhuwiex sempliçiment kampjun tal-umanità li g˙ex f’epoka storika. Hu ˙aj u qed ja˙dem, anki llum. 8) Komunità li twieΩen, ta˙fer, tilqa’, tag˙mel il-qalb, iΩΩomm s˙i˙a l-istess kelma ta’ Alla G˙al ˙afna nies il-Knisja hi sempliçiment riferiment burokratiku, b’˙afna diskorsi ©eneriçi u tradizzjonali. Imma l-©enituri u wliedhom g˙andhom jipparteçipaw fil-˙ajja tal-Knisja, u dan bil- mod il-mod jibda jsir miraklu : fil-Knisja jiltaqg˙u tassew u fiΩikament ma’ Alla, mad- doni tal-grazzja tieg˙u, mal- ma˙fra tieg˙u. Hawn jirçievu l-g˙ajnuna u l-ikel biex jikbru fil-fidi, flimkien ma’ twe©iba awtorevoli g˙all- mistoqsijiet tal-˙ajja. 9) Identità b’sa˙˙itha, sistema koerenti ta’ valuri L-ambjent li fih jg˙ixu ˙afna Ωg˙aΩag˙ illum hu maqsum f’elf biçça. Il-fidi ssa˙˙a˙, turi punti ta’ riferiment, torjenta lill-bniedem. Turina x’inhi l-linja ta’ distinzjoni bejn tajjeb u ˙aΩin. U dan kollu ming˙ajr qatt b’xi mod tag˙mel ˙sara lil- libertà tal-individwu, li tieg˙u tibqa’ d-deçiΩjoni finali. B’mod misterjuΩ imma reali. 10) L-hena Hemm pre©udizzju li diffiçli n˙assruh, u jrid li l-KristjaneΩmu ma jkollu xejn x’jaqsam mal- fer˙ fil-˙ajja. Imma x’A˙bar Tajba tkun jekk hu daqshekk diffiçli mmorru l-Ìenna u daqshekk façli mmorru l-Infern? Hemm tip kurjuΩ ta’ mist˙ija li lil ˙afna nies ma j˙allihomx jitkellmu fuq il-©enna. Tumas ta’ Aquino jΩomm li l-hena hu wie˙ed mill-ismijiet ta’ Alla.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjMwMzI3