Hajja Salesjana Jan-Mar 2019

17 H AJJA S ALESJANA L-affett jidher fir-rikonoxxenza. Ifisser nag˙rfu l-valur ta’ dak li g˙andna jew ta’ xi ˙a©a li forsi ©a kienet tag˙na u ma konniex intba˙na kemm hi sabi˙a. Óbiberija: bog˙od mill-mer˙la It-tieni g˙amla ta’ m˙abba hi l-˙biberija. Skont C.S. Lewis, din hi “l-inqas naturali mill- affetti, l-inqas istintiv, organiku, bijolo©iku, soçjalizzanti u indispensabbli. Hawn ftit li xejn g˙andu x’jaqsam it-temperament tag˙na; f’dan is-sentiment, mhemm xejn misterjuΩ: xejn li jΩid it-ta˙bit tal-polz, jew i˙ammar il-wiçç, jew i©ibu isfar karti. Sempliçiment relazzjoni bejn individwi. Meta Ωew© persuni jsiru ˙bieb, ifisser li jkunu nqatg˙u, flimkien, mill-mer˙la”. Ming˙ajr l-eros u l-aspett sesswali tieg˙u, ˙add minna ma kien jitwieled. Ming˙ajr l-affett, ˙add minna ma kien jirçievi l-ikel u l-edukazzjoni biex jikber. Imma l-bnedmin jistg˙u jg˙ixu u jirriproduçu anki ming˙ajr ˙biberija. Mill-perspettiva bijolo©ika, mhi xejn indispensabbli g˙all-ispeçi umana. U madankollu hi importantissma, kif jaf tajjeb min jag˙mel esperjenza diretta tag˙ha. “Il-˙biberija hi superfluwa, b˙all-filosofija, l-arti, l-istess univers (fil-fatt, Alla ma kellux bΩonn jo˙loq). M’g˙andha l-ebda valur biex wie˙ed jibqa’ ˙aj; pjuttost hi wa˙da minn dawk l-affarijiet li jag˙tu valur lill-˙ajja” (C.S. Lewis). Óabib ta’ veru j©ag˙alna “no˙or©u minna” l-a˙jar parti li hemm ©o fina. Eros u namur: biΩΩejjed in-nifs fix-xag˙ar It-tielet xorta ta’ m˙abba hi meta wie˙ed jinnamra. L-im˙abba tipika bejn ra©el u mara, li titlob l-involviment s˙i˙ tal-personalità sesswali tag˙hom. “L-im˙abba”, jikteb wie˙ed innamrat, “sentiment li rrepeta ru˙u matul l-istorja u anki f’˙ajti. Imma llum differenti: qed in˙oss li ç-çentru tal-eΩistenza bla dubju ççaqlaq ’il barra minni. L-ebda kelma ma nista’ nsib biex nispjega dak li qed in˙oss ©o fija. Óa©a ma titwemminx! BiΩΩejjed nef˙a ta’ nifs f’xag˙arek biex int timla l-vojt tas-solitudni tieg˙i. Ma nistax nirreΩisti aktar g˙all-©ibda li n˙oss lejk u mieg˙ek nixtieq nibni l-©ejjieni tieg˙i”. In-namur hu esklussiv, iwieg˙ed u jrid g˙aqda b’sa˙˙itha, fedeltà eterna. “Nibqa’ dejjem fidil lejk”, huma l-ewwel kelmiet li soltu jlissen namrat veru b’sinçerità liema b˙alha. L-esperjenza ma tiswa xejn biex tarmah kontra d-deluΩjonijiet. Hi l-forma ta’ m˙abba l-aktar b’sa˙˙itha, tnissel il-˙ajja u l-fer˙ profond, imma anki l-iΩjed diffiçli biex inΩommuha u nie˙du ˙siebha. Biex tikber u tibqa’ s˙i˙a g˙andha bΩonn tal-forom l-o˙ra ta’ m˙abba. Il-kwalitajiet baΩiçi huma r-rispett u l-fedeltà. Karità: tista’ t˙obb lill-g˙adu tieg˙ek? Il-karità hi r-raba’ g˙amla ta’ m˙abba. Dik li l-qawwa tag˙ha ©©ibha direttament mill-istess Óallieq tal-im˙abba. “Alla hu M˙abba”, tistqarr b’mod çar il- Bibbja. Hemm im˙abba speçjali li biha l-bniedem jista’ j˙obb dak li, min-natura tieg˙u, ma ji©bidx im˙abba: l-im©iddmin, il-kriminali, l-g˙edewwa, l-imbeçilli, iΩ-Ωorri, min jag˙milha li jaf ˙afna, min iΩebla˙ lill-proxxmu, u l-o˙rajn kollha. Madre TereΩa mhix tigdeb, mhumiex jiççajtaw is-sorijiet u l-a˙wa tal-Cottolengo, mhumiex taparsi l-eluf u eluf ta’ missjunarji, voluntiera, ir©iel u nisa li “j˙obbu” l-iskart u l-imwarrbin tas-soçjetà. Hi l-im˙abba-don ta’ Alla. Alla hu kapaçità ta’ m˙abba bla tarf. Fil-˙olqien tana din il-kapaçità, li g˙alhekk g˙andha l-possibbiltà li tmur lil hemm mill-affett, il-˙biberija, l-eros. Fina n©orru wkoll doΩa qawwija ta’ m˙abba- bΩonn ta’ Alla: “Int ˙laqtna g˙aliK”, kien jitlob Santu Wistin, “u qalbna ma tistrie˙x jekk mhux fiK”. Imma Alla nnifsu jrid li l-im˙abba-bΩonn tieg˙u tinbidel fi m˙abba-don g˙all-bnedmin kollha. Tidher fil-˙lewwa u f’dik il-kwalità rari li hi l-intelli©enza soçjali (emottiva, relazzjonali, solidali). T˙obb ifisser tag˙raf kemm hi sabi˙a u ta’ min jistag˙©eb biha l-eΩistenza. Min iqis il-˙ajja b˙ala xi ˙a©a sabi˙a, i˙oss li g˙andu j˙obb lill-umanità, jirrispettaha fih innifsu u fl-o˙rajn. Photo: By Elena Taranenko - www.unsplash.com

RkJQdWJsaXNoZXIy NjMwMzI3